رونمایی فازل اول ناوبری هوشمند آتش نشانی تبریز در نیمه شعبان
شنبه 1401/12/13
رونمایی فازل اول ناوبری هوشمند آتش نشانی تبریز در نیمه شعبان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز خبر داد:

رونمایی از فازل اول ناوبری هوشمند آتش‌نشانی تبریز در نیمه شعبان

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از رونمایی فازل اول ناوبری هوشمند آتش نشانی تبریز در نیمه شعبان خبر داد.

 

به گزارش شهریار، علیرضا زبردست در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز که با موضوع بررسی برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری برگزار شد، با اعلام تحقق 184 درصدی بودجه سازمان آتش نشانی اظهار کرد: بودجه امسال سازمان ۱۵۰ میلیارد تومان بود که شش میلیارد آن عمرانی و ۱۴۴ میلیارد تومان هم صرف هزینه های جاری شده است.

وی با بیان اینکه بودجه سال آینده سازمان، ۲۹۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، افزود: ۲۰۴ میلیارد تومان از بودجه سال آینده سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز مربوط به هزینه های جاری و مابقی نیز عمرانی در نظر گرفته شده است.
زبردست تعداد ایستگاه های مورد نیاز آتش نشانی برای کلانشهر تبریز در شرایط فعلی را ۳۷ ایستگاه دانست و گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در حال حاضر ۲۴ ایستگاه دارد که ۲۳ ایستگاه آماده ارائه خدمت رسانی به شهروندان تبریز است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با بیان اینکه امسال جهش بزرگی در خرید تجهیزات آتش‌نشانی در سطح انفرادی و تیمی انجام گرفته است، تصریح کرد: در سال جاری خرید تجهیزات غواصی و امداد کوهستان سازمان تکمیل شده ولی در خصوص تامین ماشین‌آلات مورد نیاز، نواقصی وجود دارد که برای تامین آن ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه عمرانی سال آینده مناطق پیش بینی شده است.

وی با ابراز خرسندی از گسترش آموزش های شهروندی و کاهش محسوس تعداد حوادث در تبریز خاطرنشان کرد: آمار دانشجویان در حال تحصیل مرکز علمی و کاربردی سازمان آتش‌نشانی بیش از  ۶۰ درصد افزایش یافته و در حال حاضر ۸۰ دانش‌آموز در هنرستان آتش‌نشانی این سازمان مشغول به تحصیل هستند.

زبردست با اعلام اینکه اولین هگزاکوپتر با طراحی دانشگاه تبریز و ساخت نیروهای فنی سازمان رونمایی شد، گفت: آموزش خلبانان آتش نشان از دیگر اقدامات انجام یافته سازمان در سال جاری است.

وی بیان اینکه ۲۱ شیر هیدرات در محدوده بازار تبریز اضافه شده و پمپ‌های بین راهی نیز تهیه و تعبیه شده است، گفت: با افزایش تعداد شیرهای هیدرات، استفاده از شیلنگ آتش نشانی در بازار تاریخی تبریز از   ۶۰۰ متر به  ۱۰۰ متر کاهش یافته است.

زبردست با اعلام اینکه ستاد فرماندهی این سازمان به اولین موزه آتش‌نشانی در کل کشور تبدیل می‌شود، ابراز کرد: تمامی مجموعه ساختمان آتش‌نشانی مرکز تبدیل به پارک نشده و بخشی از آن به عنوان اولین موزه آتش‌نشانی احداث خواهد شد.

وی در پایان از رونمایی از فاز اول ناوبری هوشمند آتش نشانی تبریز در نیمه شعبان خبر داد.


تماس با 125

آدرس: تبریز-خیابان نور (لاله)-بلوار لاله غربی-کوی میخک
تلفن: 34478418-041
نمابر: 34487106-041
سامانه پیام: 10000000125
کدپستی: 5176816398
پست الکترونیکی: info@tabriz125.ir

برج یانقین

آدرس: تبریز-خیابان نور (لاله)-بلوار لاله غربی-کوی میخک
تلفن: 34478418-041
نمابر: 34487106-041
سامانه پیام: 10000000125
کدپستی: 5176816398
پست الکترونیکی: info@tabriz125.ir

تمام حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ است - طراحی و توسعه:

داریوش مهدی پور یقینی